F.A.Q

Hjem » Om skolen » F.A.Q

Spørsmål og svar

Hvordan søker jeg skoleplass?

For å søke skoleplass må du benytte vårt søknadssystem. Du må registrere deg som bruker, før du kan fylle ut søknaden.

Du kan både registrere deg og fylle ut søknadsskjema for alle trinn her.

Hva skjer hvis jeg ombestemmer meg?

Hvis du finner ut, før skolestart, at du ikke skal gå hos oss får du refundert 2000 kr.

Tilbyr dere yrkesfag eller påbygg?

Nei, vi har ikke godkjenning til det.

Kan skolen tilby privatisteksamen?

Nei, vi har ikke godkjenning til det.

Privatisteksamen må tas i Norge på en videregående skole der.

Søknadsfristen for skoleplass er utgått, er det for seint å søke?

Elever til grunnskolen kan søke om skoleplass til og med 30. september. Alle grunnskoleelever må starte seinest 1. oktober. Etter dette, er det ikke mulig å søke.

Elever til videregående kan søke og få tildelt skoleplass gjennom hele skoleåret.

Er det mulig å deres skole i kortere perioder?

Ja. Alle elever ved grunnskolen, om det er langtids eller korttids, må starte innen siste oppstartsdato som er 1. oktober.

På videregående, kan elever starte når det passer best. Det anbefales likevel at oppstart i høsttermin bør være innen 1.oktober og innen utgangen av februar er siste anbefalte oppstartsdato

Jeg ønsker å begynne videregående hos dere til høsten. Men hvordan er det å bo der alene når jeg er under 18 år?

Når du bor alene her og er under 18 år, må du ha en som er verge. Dette ser vi at elevene finner mange løsninger på.

• Noen deler leilighet med noen som er over 18 år, og den eldste er verge til den yngste.
  • Noen leier seg et rom hos vertsfamilie, der vertsfamilien er verge.