En dysleksivennlig skole
Hvordan jobber vi på videregående?
- Opplegg for å bli kjent på tvers av trinn.
- Vanlig undervisning mandag til torsdag – fagdag på fredag. Alle elever har ikke skole alle fagdager.
- Fagdag benyttes til klassetur og utflukter, observasjoner i nærmiljøet, laboratorieforsøk, feltarbeid, praktisering av språk, volleyballturnering, oppgaveløsning og heldagsprøver.
- Årsplan med prøver og fagdager. Vi skaper struktur, forutsigbarhet og mest mulig jevn arbeidsbelastning.
- Iskole brukes for å formidle informasjon om ekskursjoner, innleveringsfrister, prøver, tema og oppgaver eleven skal jobbe med. Der vises også fravær/atferd/orden/karakter.
- Foreldre til ungdom under 18 år kan få se tilstedeværelse/fravær/merknader og karakerer. De får tildelt brukernavn og passord til iskole.
- Dysleksivennlig undervisning.
- Fokus på læringsstrategier for å hjelpe eleven til å nå sitt fulle potensial.
- Regelmessige samtaler med den enkelte elev og veiledning i det videre arbeidet i perioden.
